Teknolojinin hızlanmasıyla birlikte, hem çalışan takibini daha sağlam hale getirmek hem de dijital dünyaya ayak uydurmak için İK departmanları yeni hedefler belirlemeye başladı. İşte süratle yaygınlaşan İK trendleri…
1. İK’yı bir eser olarak pazarlamak.
İnsan kaynakları genel olarak projelere odaklanırken son periyotta bu hususta bir değişime gitti. Artık projeden çok esere odaklanarak İK bir eser olarak pazarlanmaya başlandı. Daha evvel bir takvime nazaran projelere odaklanırken artık şahsileştirilmiş ve gereksinime yönelik eserler ortaya konmaya başlandı.
2. Eğitim süreçlerinin çalışan gözetilerek ön plana koyulması.
Mesleki yetkinliğin belgelenmesinin mecburî olduğu beyaz yakanın eğitim süreçleri yerine daha çok mavi yakanın eğitim süreçlerine odaklanmaya başlanıldı. Bu durum ile şirketler içi randımanın artırılması hedefleniyor.
3. Daha çok yeteneğe ve yeteneği elde tutmaya odaklanılması.
Yeni yetenekleri iş gücüne katmak ve hali hazırda bulunan yetenekli çalışanları daha da motive ederek hem bağlılığın hem de iş randımanının artırılması hedefleniyor. Bilhassa yeni yetenekleri bulup, şirketlere kazandırmak yeni İK trendlerinin en göze çarpanlarından biri.
4. Performans değerlendirmelerinde yeni sistemler oluşturulması.
Dünya genelindeki büyük şirketler performans kıymetlendirme sistemlerini değiştirdiklerini açıklarken geri kalan şirketler de yeni yeni bu duruma ayak uydurmaya başladı. Yılda bir kere yapılan geri bildirim kâfi olmadığı öngörülürken yeni yapılan sistemle bir arada çalışanın hangi bahislerde motivasyon kaybı yaşadığı ve bunun değiştirmek için neler yapılabileceği konusu önemseniyor.
5. İş hayatında kişiselleşme.
Çalışanları bir küme olarak ele almak değil de daha çok ferdi olarak kıymetlendirme prosedürüne gidiliyor. Bu durum çalışanın kişisel olarak istikrarını sağlarken birebir vakitte iş ve hayat istikrarını de muhafazayı amaçlıyor.
6. Uzaktan çalışan gruplarla iş birliği oluşturmak.
Pandemi ile birlikte pek çok şirket uzaktan çalışma sistemine geçti. Kimi bir vakit sonra ofislerde çalışmaya dönerken kimi de bunu ya yarı vakitli ya da tam vakitli olarak devam etti. Bu değişen olgu İK ‘ların da sisteminin değişmesini sağladı. Yeni sistemle beraber uzaktan çalışan ekiplerle iş birliği yapıp, işlerin daha iyi bir şekilde yürümesini sağlamak da İK’nın yeni maksatlarından biri oldu.
7. Dış kaynak kullanımın artırılması.
Sorumlu olunan departmanlar genişledikçe şirketler kendi içlerinde randımanı artırmaya yönelik çalışmalar yapmaya başladı. Bunlardan biri de dış kaynak kullanımı oldu. Dış kaynak kullanımı, işletmelerin bir servisi kendi bünyesinde üretmeyip, bu servisin yapılması konusunda uzmanlaşan bir firmadan hizmet alması manasına geliyor. Dış kaynakların kullanılması hem işlerin süratli hem de daha verimli ilerlemesini sağlıyor. Bilhassa İK Yazılımı üzere alanlar dış kaynak kullanımının en fazla olduklarından biri.
8. Yapay zeka teknolojisini kullanmak.
Yapay zeka teknolojisi geliştikçe İK departmanları da artık bu teknolojiyi kullanmaya başladı. Eğitim simülasyonları, çevrimiçi eğitimler, kişilik tahlilleri, çalışan idaresi üzere bahisler çok daha kolay halledilebiliyor.
9. Dijital dönüşüme ahenk sağlamak.
Büyü ve hantal sistemler yerine daha kolay, süratli ve emniyetli olan dijital sistemlere geçiş yapılmaya başlandı. Teknolojinin hızlanmasıyla İK departmanları sistemlerini güncelleyerek dijital dönüşüme ayak uyduruyor.